Wystąpiliśmy z wnioskiem o przekazanie obowiązujących w Ministerstwie Zdrowia zasad wnioskowania o przyznanie środków finansowych w postaci dotacji.

Krajowa Rada wystąpiła do Ministerstwa Zdrowia z wnioskiem o przekazanie obowiązujących w Ministerstwie Zdrowia zasad wnioskowania o przyznanie środków finansowych w postaci dotacji na wydatki bieżące oraz wydatki inwestycyjne na potrzeby realizacji przez KIRM ustawowych zadań – w początkowej fazie jej działalności – a także wykaz dokumentów, które należy przedłożyć w przypadku wnioskowania o dotację.

Zgodnie z przepisami art. 135 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 1 grudnia 2022 r. o zawodzie ratownika medycznego oraz samorządzie ratowników medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2187, z 2024 r. poz. 1897) – zwaną dalej: „ustawą o RM”, działalność samorządu ratowników medycznych jest finansowana m.in. z dotacji.

Z uwagi na fakt, że dla powołanego do życia ustawą o zawodzie RM, samorządu ratowników medycznych nie zapewniono żadnego budżetu na początkową fazę działalności poszukujemy rozwiązań, które umożliwią pozyskanie środków na rozpoczęcie realizacji ustawowych zadań.

Wniosek – oficjalne pismo: